Nauka i zabawa w Cyberprzestrzeni

Założenia projektu

——————————————-

Celem projektu jest wykorzystanie nowoczesnych technologii informatycznych do nauki i zabawy. Podczas zajęć uczniowie poznają cyfrowe urządzenia, aplikacje, odnośniki i programy, które pozwolą w ciekawy sposób przybliżyć dzieciom otaczający ich świat. Wspólnie będziemy programować, kodować, nagrywać film, tworzyć anglify oraz uczyć się bezpiecznie korzystać z sieci.

Realizacja

—————————————-.

Uczniowie klas 1-3 Szkoły Podstawowej im. Kompanii Wilkowskiej Powstańców Wielkopolskich w Wilkowie Polskim aktywnie uczestniczyli w projekcie Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020″ – Uczniowskie Laboratoria Informatyczne. Głównym celem projektu było pokazanie uczniom jak bezpiecznie i skutecznie wykorzystywać narzędzia TIK do nauki a jednocześnie czerpać z tego przyjemność. Obserwacja uczniów podczas zajęć oraz wykonane przez nich prace są potwierdzeniem skuteczności podjętych działań.

Większość zajęć poświecona była na rozwijanie umiejętności myślenia algorytmicznego poprzez porządkowanie informacji, kodowanie i dekodowanie oraz planowanie działań i ich analizę. Dzieci nabywały umiejętności matematyczne na coraz bardziej zaawansowanych etapach nauki programowania.

Wykorzystanie portalu: Nowoczesne Nauczanie, Informacje, ciekawostki, szkolenia

Wykorzystując stronę internetową: nowoczesne nauczanie.edu.pl dzieci tworzyły kody do ilustracji o tematyce bożonarodzeniowej np. choinki, bombki, flagę i godło Polski.

zd1.png  zd2.png  zd3.png

Wykorzystanie aplikacji: Bit by Bit.

Doskonale poradziły sobie programując przy pomocy aplikacji Bit by Bit.

Prosze kliknąć – Zdjecie 1

Prosze kliknąć –Zdjęcie 2

 

Kodowanie Na Dwyane

Dużo radości sprawiło uczniom uczenie się programowania, logicznego myślenia i ćwiczenie spostrzegawczość podczas zabaw z matą „Kodowanie na dywanie”.
Najpierw budowali z klocków wieże i inne formy przestrzenne, następnie tworzyli skrypty do podanych zadań.
W dalszej części działania z matą miały charakter matematyczny. Dzieci doskonaliły umiejętności geometryczne (figury geometryczne) oraz rachunek pamięciowy w poznanym zakresie.
Ostatnie zajęcia miały charakter twórczy – uczniowie tworzyli własne symbole, które wykorzystali do tworzenia skryptów. Najstarsza grupa uczniów układała wiersze do zakodowanych rysunków.

zd6.png  zd7.png

zd8.jpg  zd9.png

LEGO WeDo

Dzieci zaczęły zabawę od budowania prostych modeli takich jak: „Chłodzący wentylator”, „Szpiegowski robot”.

slajd1.jpg

slajd1.jpg

  
slajd1.jpg

slajd1.jpg

  

 

Następnie budowały i programowały łaziki Milo wykorzystując czujnik ruchu i czujnik przechyłu oraz Szpiegowskie satelkity.

Podczas realizacji projektu kierowanego „Ciągnięcie” dzieci testowały różne kombinacie np. ciągnienie różnych obiektów, używanie różnych wielkości kół, różnej nawierzchni. Porównywały siłę swojego robota z siłą robota zbudowanego przez kolegów.

 

ScratchJr i studio.code.org.

Podczas ostatnich zajęć uczniowie realizowali projekt kierowany pt. „Prędkość”. Po krótkiej dyskusji na temat obejrzanego filmu dzieci wg instrukcji budowały pojazd. Następnie prowadziły wyścigi między dwoma pojazdami i szukały czynników wpływających na szybkość jazdy i wyciągały wnioski.

 

PuppetPals2, CreativePad, SockPuppets

Podczas pracy zdalnej dzieci również doskonaliły umiejętności programistyczne tworząc animacje w ScratchJr i wykonując zadania na stronie: studio.code.org. Bardzo kreatywnie dzieci bawiły się wykorzystując edukacyjne aplikacje takie jak: PuppetPals2, CreativePad oraz SockPuppets.  Dzięki nim powstały ciekawe opowiadania, baśnie i inne krótkie historyjki.

  
slajd1.jpg

slajd1.jpg

 

  

 

  
slajd1.jpg

slajd1.jpg

 

  
slajd1.jpg

slajd1.jpg

 

Cele projektu zostały osiągnięte, otrzymane w ramach projektu pomoce dydaktyczne pozwoliły wzbogacić wiedzę uczniów i sprawiły, że nauka była miłą zabawą.

 

Multimedia

 

 

 

 

 

—————————————-

Zespół projektowy

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im. Kompanii Wilkowskiej Powstańców Wlkp. W Wilkowie Polskim
Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Grażyna Bossy
Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:

  1. Lena Jakubiak
  2. Piotr Han
  3. Zofia Kuleczka
  4. Lena Mania
  5. Dominik Krupka
  6. Tatiana Halasz
  7. Patryk Dudziak
  8. Zofia Suszka
  9. Igor Łuczak
  10. Agnieszka Grochowa
  11. Sandra Gajska
  12. Maria Janiak
  13. Mateusz Gajska
  14. Wiktor Szaj
  15. Kamil Adamczak
  16. Iga Izydorczyk
  17. Nadia Krzyżkowiak
  18. Anna Han