Przygoda z cyberprzestrzenią

Założenia projektu

——————————————-

Podczas zajęć uczniowie uczyli się bezpiecznie korzystać z Internetu, poznali cyfrowe urządzenia, oraz uczyli się programować i kodować.

Ważnym elementem zajęć były gry edukacyjne.

Realizacja

—————————————-

Od listopada 2019 roku w szkole rozpoczął się projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej „Cyfrowa Szkoła Wielkopolska 2020”. Szkoła realizowała podprojekt edukacyjny „Uczniowskie Laboratorium Informatyczne”. W projekcie wzięło udział 23 uczniów z klasy II c, którzy raz w tygodniu spotykali się na zajęciach pozalekcyjnych aby realizować tematy z zakresu informatyki. Największym zainteresowaniem wśród uczniów cieszyły się Ozoboty, klocki WeDo2.0 oraz  Photon. Ponadto dzieci pracowały na tabletach, nagrywały filmy, programowały Screcha, nagrywały dźwięki, kodowały na mapie do kodowania, tworzyły grafiki doskonaląc w ten sposób myślenie logiczne ponadto ćwiczyły spostrzegawczość wykorzystując aplikacje mobilne.

Projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem uczniów, którzy systematycznie i bardzo chętnie przychodzili na zajęcia i aktywnie w nich uczestniczyli. Początkowy  etap projektu poświęciłam na  kształtowanie zdrowych nawyków cyfrowych.  Zajęcia mały za zadanie zachęcić dzieci do poznawania zasad bezpiecznego Internetu oraz przygotować  je do korzystania z komputera i wykorzystania nowych mediów w sposób pożyteczny. Podczas zajęć  stawiałam też  na współpracę między dziećmi, twórczą dyskusję w trakcie zajęć i zabawę, która przyspiesza nabywanie cyfrowych kompetencji.

Realizując projekt uczniowie zdobywali ważne w cyfrowym świecie kompetencje, uczyli się jak kreatywnie korzystać z nowych technologii, przestrzegać netykiety i praw autorskich, jak znaleźć w sieci wiarygodne informacje, jakie treści publikować. Dowiadywali się jak unikać niebezpieczeństw i chronić swoją prywatność w sieci, zabezpieczać urządzania i jak zachować umiar w spędzaniu czasu online. Zdobywali także umiejętności praktyczne, m.in. tworzenie i obrabianie prostej grafiki, dźwięki, filmy.

Multimedia

—————————————-

Zespół projektowy

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa nr 2 im. Królowej Jadwigi w Pleszewie
Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Renata Frąszczak
Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:

  1. Maciej Dymowski
  2. Beata Filipiak
  3. Wiktor Frąckowiak
  4. Nadia Galbierska
  5. Julia Gwarda
  6. Filip Jakóbczak
  7. Małgorzata Jasiak
  8. Anna Juśkiewicz
  9. Mateusz Koliński
  10. Igor Krysztofiak
  11. Nadia Kujawa
  12. Wiktoria Kużniacka
  13. Filip Lewicz
  14. Piotr Markiewicz
  15. Maja Mikołajczak
  16. Michał Mikolajczak
  17. Maja Nawrocka
  18. Weronika Obszyńska
  19. Karolina Sobczyk
  20. Lena Suta
  21. Oliwier Walczak
  22. Cezary Walendowski
  23. Magdalena Grzesiak