Wirtualnie po okolicy

Założenia projektu

——————————————-

Uczniowie przy użyciu technologii informacyjnej i dostępnych narzędzi poznawali faunę i florę Doliny Baryczy

Realizacja

—————————————-

W projekcie CSW2020 podprojekt ULI 1-3 pt. „Wirtualnie po okolicy” Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Bogdaju z klas 1 – 3 poznawali poprzez nowe technologię swoją okolicę. Głównym założeniem projektu było poznanie nowych „cudów” technologicznych, które można wykorzystać we własnym otoczeniu, oraz zainspirowanie dzieci do dalszego poszukiwania nowych rozwiązań technologicznych. Uczniowie na zajęciach wykorzystywali wiele elementów technologicznych m.in. tablety, komputery w pracowni komputerowej, tablice multimedialne, ozoboty, robota Photon. Poznawanie nowych rzeczy wzbudzało w nich wiele ciekawości, radości oraz chęci dalszego poznawania nowych elementów. W początkowym etapie uczniowie poznawali działania tabletów ćwiczyli elementy programowania poprze platformę edukacyjną mat zoo.pl. W dalszej części przeszliśmy do konkretnej realizacji typowo projektowej. Każdy z uczniów przy użyciu tabletu wykonał dokumentację fotograficzną swojej najbliższej okolicy – ciekawe miejsca, zwierzęta, postacie itp. Kilka takich fotografii umieszczam tutaj.

Po zgromadzeniu dokumentacji fotograficznej uczniowie poznawali programy do obróbki zdjęć. W dalszej części projektu poznawali działania Ozobotów oraz Photonów m.in. programując swoja drogę z domu do szkoły lub innego ważnego miejsca w okolicy. 

  

W kolejnym etapie uczniowie układali w grupach 4 lub  5 osobowych pytania oraz 4 możliwe odpowiedzi do tych pytań ( w tym jedną poprawną). Każda grupa pytań. Po sformułowaniu tych pytań, uczniowie opracowywali je graficznie przy użyciu komputerów i tabletów. Poznawali również działanie platformy quizizz.com:

  

 

Po opracowaniu wszystkich zagadnień, pytań i odpowiedzi powstał Quizz pt. „ Wirtualnie po naszej okolicy” składający się z pytań dotyczących miejsc, zwierząt, pomników, budynków, ciekawych ludzi, szkoły itp. z naszej „małej Ojczyzny”. Na zakończeniu projektu do rozwiązania jego zostali zaproszeni wszyscy uczniowie naszej szkoły, nauczyciele i rodzice klas 1 do 3. Frekwencja była bardzo duża w rozwiązywaniu tego  quizu, a rywalizacja pomiędzy dziećmi i rodzicami oraz nauczycielami nie do opisania. Można tylko żałować iż ten końcowy etap został realizowany w formie on-line ze względu na epidemię. Gdy by zakończenie projektu odbywało się na żywo w szkole tak jak było założone w pierwotnej wersji, twierdzę iż wzbudziło by jeszcze więcej pozytywnych emocji wśród całej społeczności szkolnej. Podczas rozwiązywania quizu uczniowie, nauczyciele, oraz rodzice dowiedzieli się równie wielu nowych wiadomości o swoich małych miejscowościach; Bogdaj, Szklarka Śląska, Młynki,  Możdżanów, Smugi, ( razem około 1300 mieszkańców). A oto zdjęcie czołówki Quizu (oczywiście bez nazw zawodników ze względu na RODO) :   

Multimedia

 

—————————————-

Zespół projektowy

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im. Powst. Wlkp. w Bogdaju
Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Michał Szewczyk
Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:

  1. Maria Bodylska
  2. Patryk Chałupka
  3. Hana Dziabas
  4. Zofia Furmanek
  5. Marcel Głodek
  6. Denis Kempa
  7. Karol Korabik
  8. Bartosz Krakowiak
  9. Gabriel Matysek
  10. Julia Pisakowska
  11. Wojciech Puciato
  12. Alan Radoła
  13. Szymon Rospęk
  14. Filip Rospęk
  15. Kamil Szymański
  16. Wiktoria Wilczek
  17. Sebastian Zarella
  18. Marcin Żychliński