W poszukiwaniu TIK – a

Założenia projektu

——————————————-

Głównym celem projektu „W poszukiwaniu TIK – a”, było pozyskanie i wykorzystanie umiejętności korzystania z dobrodziejstwa cyfrowego świata i jego możliwości przez uczniów kl.1-3. Zajęcia realizowane były metodą projektu z wykorzystaniem m.in. metody QTA, metody „wędrujących plakatów”, gry dydaktycznej, ćwiczebnej… Tematyka zajęć rozpoczynała się od wprowadzenia w świat Internetu ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo w sieci poprzez wykorzystanie aplikacji mobilnych i tabletów do nauki, poznanie podstaw edycji graficznej, rozwijanie myślenia logicznego (podstawy kodowania), programowanie minirobota, programowanie robotów LEGO, tworzenie relacji wideo.

Przewidywane rezultaty:

  • umiejętne i bezpieczne wykorzystywanie narzędzi TIK – a,
  • pozyskanie umiejętności programowania robotów,
  • zdjęcia, prezentacje, filmiki,
  • złamanie stereotypu, że mieszkając w małej miejscowości mam mniejsze możliwości,
  • integracja grupy projektowej.

Realizacja

—————————————-

W przygodę w POSZUKIWANIU TIK – a wyruszyła grupa 16 uczniów z kl. 1-3 ze Szkoły Podstawowej w Rakoniewicach. 

Uczyliśmy sie i bawiliśmy doskonale, a nasze działania przedstawia poniższy film.

Multimedia

—————————————-

Zespół projektowy

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im. Powst. Wlkp. w Rakoniewicach
Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Dorota Patalas
Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:

Kamil Bąk
Maurycy Borowczak
Wiktor Broczkowski
Natasza  Chudzińska
Nikodem Jarnut
Wojciech Kortus
Justyna Kubacka
Karolina Kubacka
Maria Lewandowska
Lena Lorenz
Szymon Matuszewski
Maciej Pachela
Patryk Pernak
Jakub Roguski
Wiktor Rożek
Bartosz Wieczorek