Podróż w czasie

Założenia projektu

Głównym celem Projektu jest podniesienie kompetencji ICT uczniów.  Jest to niesamowita okazja dla uczniów, którzy chcą się zaangażować w projekt informatyczny i wkroczyć w świat nowoczesnych technologii. W ramach warsztatów rozwijamy pasje programowania i robotyki, korzystając z zestawów Lego Education SPIKE, tworzymy i programujemy roboty w aplikacji na tabletach, ale także uczyć się korzystać praktycznie z drukarki 3D.

Realizacja

W okresie od listopada 2021 roku do maja 2022 roku grupa uczniów z Zespołu Szkól Ogólnokształcących i Zawodowych w Zagórowie wzięła udział w projekcie Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2020 (ULI SPP ). Zespół projektowy stanowiło 16 osób z 3 klasy Technikum Teleinformatycznego. W ramach projektu, który otrzymał nazwę ,,Podróż w czasie”, uczniowie zrealizowali szereg działań w celu rozwinięcia kompetencji cyfrowych. W ich realizacji pomogły materiały od organizatorów projektu.

Realizacja projektu przebiegała w trzech etapach. Etapem pierwszym było przygotowanie. Część ta polegała na zaplanowaniu i przygotowaniu do działań, czyli na wybraniu tematyki i ustaleniu nazwy projektu, ustaleniu sposobów i form pracy, określeniu celów projektu i etapów ich realizacji.

Cele projektu:

  • Stworzenie modeli robotów, które będą pomagać ludziom.
  • Stworzenie modeli systemów uławiających prowadzenie firmy ławiających prowadzenie firmy
  • Skonstruowanie prototypów urządzeń ułatwiających życie 
  • Przygotowanie listy zagrożeń, z jakimi można na co dzień spotkać się w internecie i zasad dotyczących bezpiecznego zachowania się w internecie
  • Prezentacja przedmiotów trójwymiarowych, fizycznych obiektów na podstawie komputerowego modelu

Kolejna fazą projektu było działanie, czyli realizacja założonych celów. W tym etapie wykonano następujące działania:  stworzono modele robotów i konstrukcji z klocków Lego, które mogą pomagać ludziom i ułatwiać ich życie (np. wiatraczek na upalne dni, śmieciarka, łapacz owadów, robot sprzątający).

W stworzeniu robotów pomogło uprzednie poznanie podstaw programowania.

Stworzono modele systemów uławiających prowadzenie firmy.

Przygotowano listę zagrożeń, z jakimi można na co dzień spotkać się w internecie i zasad dotyczących bezpiecznego zachowania się w internecie. 

Zaprezentowano przedmioty trójwymiarowych, fizyczne obiekty na podstawie komputerowego modelu

Ostatnim etapem była prezentacja i ocena efektów działań. Określono następujące formy prezentacji efektów: filmik podsumowujący, post na profilu szkoły w mediach społecznościowych, wpis na stronie szkoły i artykuł na platformie projektu CSW.

Projekt przyczynił się do rozwinięcia kompetencji cyfrowych uczniów. Poznali oni  nie tylko podstawy programowania i robotyki, lecz również praktyczne wykorzystanie drukarki 3D. Najciekawszym i zarazem najbardziej efektywnym działaniem okazało się tworzenie robotów, co potwierdzają zarówno uczniowie, jak i opiekun zespołu projektowego.

Multimedia

Zespół projektowy

Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Zagórowie

Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Sylwia Roszak

Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:

Kacper Bryk – 3Tp
Bartłomiej Chruściela – 3Tp
Oliwier Drop – 3Tg
Jakub Drzewiecki – 3Tg
Amelia Głowienkowska – 3Tg
Wiktor Jasiczek – 3Tp
Adam Juszczak – 3Tg
Mateusz Juszczak – 3Tp
Mikołaj Karwecki – 3Tp
Szymon Kruczkowski – 3Tp
Kinga Kwiatkowska – 3Tg
Filip Siuba – 3Tg
Kacper Wieloch – 3Tg
Kacper Zawal – 3Tp
Konrad Zomer – 3Tg
Michał Łyskawa – 3Tp