“Wirtualny spacer po szkole”-czyli wirtualny pamiętnik ULI dla roboucznia.

Założenia projektu

Uczniowie podczas zajęć  przygotowywali biuletyn zawierający najważniejsze wiadomości o naszej szkole – jako budynku, ale także o szkole jako miejscu poznawania świata. Zbudowali “roboucznia”, którego  poczynania i przygody ukazali w filmie stanowiącym wirtualny spacer po naszej szkole, a wszystko to przy pomocy TIK.   

Realizacja

Od listopada 2022 roku w Szkole Podstawowej nr 4 im. UNICEF w Obornikach realizowaliśmy projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej „Cyfrowa Szkoła Wielkopolska 2020” – podprojekt edukacyjny pt. „Uczniowskie Laboratoria Informatyczne”.

Głównym celem projektu było podniesienie poziomu kompetencji uczniów w zakresie wykorzystania narzędzi TIK, w tym umiejętności rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera. Podczas zajęć główną rolę odgrywały pomoce dydaktyczne z dominującą rolą Lego Spike Education, a także Merge CUBE, Scootie GO! Uczniowie pracowali komputerach stacjonarnych i na tabletach wykonując zdjęcia, nagrywając filmiki, bawiąc się kodami qr, tworząc grafiki, doskonaląc przy tym myślenie logicznie i rozwijajac kreatywne podejście do zagadnień informatycznych. Porządkowali swoje materiały poprzez dysk Google. Wykorzystywali możliwości programu Scratch, projektowali dokumenty oparte o grafikę w programie Canva. Uczyli się nawigowania po aplikacjach i programach, tworzenia kont, radzenia sobie w sytuacjach nieetypowych. Rozwijali swoje horyzony poprzez udział w wycieczce edukacyjnej do Centrum Edukacji “Metalowe Inspiracje” w Wałczu, gdzie zwrócili uwagę na wykorzystanie informatyki w bardziej zaawansowanych technologiach takich jak symulatory jazdy lub lotów.

Całokształt nabywanej wiedzy uczniowie przedstawili natomiast realizując projekt “Wirtualny spacer po szkole”, podczas którego poza wskazanymi ramami mogli wykazać się kreatywnością i dokładnością w realizacji zadań opartych o programowanie z Lego, a także doskonaląc umiejętności społeczne – przedstawiając szkołę tworzonemu “robouczniowi”. Wszystkie te elementy zostały ułożone w opowieść dla owego roboucznia, którą prezentujemy w linku poniżej.

Multimedia

Zespół projektowy:

Nazwa szkoły:Szkoła Podstawowa nr 4 im.UNICEF w Obornikach

Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Anita Endler i Natalia Pyssa

Uczniowie – członkowie zespołu projektowego: 

Adam Bałasz
Kajetan Dombrowicz
Jan Ewert
Adam Grabiarz
Nikodem Janasek 
Szymon Grabusiński
Mateusz Jankowski
Oliwia Klocek
Oliwia Mazur
Gabriela Nowak
Tadeusz Onak
Filip Stieler
Filip Walczak
Tymoteusz Walkowiak
Jakub Winiecki
Tamara Zielińska