Wiem, gdzie mieszkam! – poznaję swój region
Założenia projektu
——————————————-
Cele projektu było rozwijanie zainteresowań regionem, jego historią i tradycją. – Kształtowanie poczucia własnej tożsamości. – Kształtowanie postaw obywatelskich. – Umiejętność wyszukiwania informacji z różnych źródeł. – Umiejętność odpowiedzialnego korzystania z nowoczesnych technologii.
Realizacja
—————————————-
Uczniowskie Laboratoria Informatyczne – zajęcia ukierunkowane na rozwój myślenia krytycznego
i kompetencji cyfrowych, skierowane do uczniów w każdym wieku. Podczas warsztatów uczniowie zdobywali wiedzę i umiejętności z zakresu programowania i robotyki.
Udział w projekcie umożliwił udział w ciekawych zajęciach edukacyjnych, pozwolił rozwinąć ich kompetencje cyfrowe, zapewnił wysoki standard wyposażenia szkoły w nowoczesne środki dydaktyczne.
Realizacja projektów edukacyjnych dla dzieci i młodzieży w formie zajęć pozalekcyjnych
z wykorzystaniem aktywnych metod pracy z uczniem, pracy metodą projektu, pracy metodą wyprzedzającą, wykorzystanie różnych form pracy z zastosowaniem komputera i Internetu
Podprojekt ukierunkowany był na edukację informatyczną, głównie w zakresie nabywania umiejętności rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera. Celem projektu było również upowszechnianie, promocja i popularyzacjia przykładów dobrej praktyki i wykazanie ścisłego związku informatyki, myślenia algorytmicznego i programowania z wszystkimi dziedzinami życia.
Głównym celem ULI było podniesienie poziomu kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie wykorzystania narzędzi TIK, w tym umiejętności rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera.
Tematyka projektu obejmowała m.in.: bezpieczeństwo w sieci, programowanie, zasoby internetowe, gromadzenie, przechowywanie, porządkowanie, opracowywanie i prezentowanie danych, tworzenie
i edycje multimediów, technologie, programy i aplikacje wspierające uczącego się w zdobywaniu umiejętności i zrozumieniu współczesnego świata.
W ramach projektu odbywały się zajęcia, podczas których uczniowie m.in.:
- uczyli się współpracy w grupie,
- nagrywali i obrabiali filmy,
- generowali kody QR,
- uczyli się programowania,
- poznali podstawy robotyki,
- wyszukiwali informacji w różnych źródłach,
- poszerzali wiedzę o swoim regionie.
Efektem końcowym projektu jest makieta Łobżenicy i Górki klasztornej, po których poruszają się roboty przewodnicy.
Prezentacja wyników naszej pracy miała odbyć się podczas GMINNEGO TURNIEJU WIEDZY O SWOIM REGIONIE – „WIEM, GDZIE MIESZKAM!!!”, którego mieliśmy być organizatorem. Niestety zaistniała sytuacja zmusiła nas do odwołania tej formy prezentacji.
Multimedia
Film prezentujący przebieg i efekty prac w projekcie
Prezentacja WIEM, GDZIE MIESZKAM!!!
—————————————-
Zespół projektowy
Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Łobżenicy
Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Mirosław Zdręka
Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:
- Aleksandra Czyż
- Barbara Czyż
- Weronika Florkowska
- Roksana Głyżewska
- Iga Kęsy
- Kazimierz Kutarba
- Katarzyna Olszewska
- Jakub Paprocki
- Bartosz Piotrowski
- Aleksandra Przybyła
- Dominika Rulska
- Zuzanna Skalla
- Natalia Skowrońska
- Oliwia Stachaczyk
- Natalia Szweda
- Jakub Thomas
- Julia Werner
- Mikołaj Wnuk
- Kinga Wnuk